BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

The Time

Sunday, November 28, 2010

20 luahan Hati Si Gadis

Asalamualaikum semua...sebenarnya ada 20 luahan hati si gadis yg x dpt diluahkan oleh mereka...terutama pada yg tersyg.... oleh itu,sedar lah..dan senang kata alert lah bila se2org gurl tu melakukan sesuatu...x kira la pelik atau buruk..sebenanya ade maksud tersiratnyer...... ^_^ 

20 Luahan Hati Si Gadis

1) bila seseorg gadis itu sedang bersedih,dan dia x mengalirkan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2)bila dia x menghiraukan kamu sebab kerana kamu menyakiti hatinya,lebih baik berikan dia masa utk hatinya tenang semula sebelum kamu menegurnya dgn ucapan maaf.

3)gadis sukar ataupun x akn dpt cari perkara yg paling dia benci pada org yg paling dia syg,sebab itu,ramai gadis patah hati bila kasih terputus di tengah jalan.


4)bila lelaki yg dia cintai merenng tajam ke dalam matanya, dia akn cair seperti aiskrim.


5)sekiranya se2org gadis iu telah jatuh cinta ngn se2org lelaki, lelaki itu sentiasa di dlm fikirannya,walaupun dia sedang keluar dgn lelaki yg len.


6)gadis memang sukakan pujian,tetapi mereka x tahu mcm mana utk menerima pujian.


7)jika kamu x mencintai se2org gadis yg mecintai kamu,tolaklah cintanya dgn lembut.jgn berkasar, kerana se2org gadis mempunyai satu semangat dimana dia akn melakukan apa sahaja yg dia mahaukan.

8)sekiranya se2org gadis itu menipu kamu, sedangkan kamu tahu yg dia cintakan kamu, jgn lah mrh kerana dia menipu kamu semata2 hendak menjaga hatimu.dia x mau kamu terluka.


9)muzik,lukisan,penulisan adalah cara termudah utk si gadis meluahkan ape yg mereka rasa.jadi x hairanlah di FB bnyak luahan hati mereka!


10)jgn se2kali beritahu pada si gadis ini yg mereka langsung x berguna.kerana ayat kamu ini cukup melukakan hati si gadis.


11)ujgn bersikap terlau serius kerana ini boleh mematikan mood si gadis.


12)si gadis akan msih simpan brg2 yg diberi oleh ex mereka walapun dah x bersama lg kerana si gadis sngt menghargai brg yg diberi oleh insan yg pernah mereka sygi.


13)sekuntum senyuman memberi seribu makna buat si gadis.jadi,jgn semyum sebarangan!


14)jika kamu mencintai se2org gadis,mulakanlah hubungan itu dgn persahabatn.kemudian,biarkan si gadis mengenalimu dgn lebih mendalam.


15)jika se2org gadis memberi 1001 alasan setiap kali kamu ingin berjumpa dgnya,tinggalkan dia kerana dia memang x berminat dgnmu.


16)kebanyakkan gadis suka lelaki yg kelakar dan penuh dgn gurauan.jadi.si lelaki,pasti kan diri anda penuh dgn jenaka dan kelakar!


17)jgn se2kali mengagak ape yg dirasakan oleh si gadis,tanya saje sendiri!


18)selepas se2org gadis itu jatuh cinta, dia akn sering tertanya2, "kenapalah aku x jumpa lelaki ni lebih awal".


19)si gadis sanggup lakukan ape saje utk se2org yg mereka syg.walaupun mereka susah,namun mereka bahagia bila dpt membantu insan yg pling mereka syg.


20)apabila si gadis jatuh cinta dgn se2org lelaki,dia akn sentiasa memerhatikan dan melihat lelaki itu.alahai. angau la katakan!


Monday, November 22, 2010

~Syurga Cinta ~ ♥

Dalam hidup kita nie.....kita mesti pernah mengalalami kekecewaan dlm bercinta...bukan saje dlm bercinta...juga dlm segala ape yg kita lakukan....juga mungkin dripada segala aspek..termasuk kehilangan brg2 yg amat disygi ke.. xpun tidak dpt memiliki ape yg di idamkan........ di dunia nie....kita ibarat pelakon..... dan Allah ada lah pengarahnyer..... jika si pelakon mengikut kata2 dan arahan si pengarah.... maka,kesudahan yg baik bg si pelakon...... jika sebaliknya,maka kesudahan yg buruklah bg si pelakon..... begitulah juga kita.... jika kita melakukan segala arahan-Nya,dan menjauhi segala larangan-Nya...insyaAllah....kita akn berjaya di dunia dan juga akhirat....... tapi,jika kita melakukan segala larangam-Nya..... sesungguhnya,kita akan diazab dgn azab yg cukup pedih....

Dlm hidup kita nie,kita kene sentiasa berhati2...kerana adanyer golongan2 yg cuba membinasakan kita..... kdg2 menikam kwn bek sendiri...namun, manusia x lepas dripada melakukan kesilapn.... ade org mengaku dirinya alim.... berjubah, berserban....berjanggut....tapi ckp x serupa bikin....setakat alim di sisi manusia...tapi hina di sisi Allah..sepertimana di dlm firman Allah: "Allah tidak pernah memandang pada rupa,tapi Allah memandang pada hati yg iklas dan suci".........so... jgnlah kita jadi munafik..moga2 Allah menjauhkan kita dripada golongan nie....

Dalam soal cinta lak, bnyk yg tak tahu..sebenarnya cinta terbahagia kepada tiga......bg aq la...hehe..... yg pertama, cinta dripada syaitan.cinta nie bermaksud yg kita berkenalan ngn se2org...smpai kita terlanjur melakukan zina..dan selepas itu, brulah kita bernikah....itulah cinta dripada syaitan......yg ke2,cinta dripada jin...maksudnya,kita mencintai se2org tu..tpi dia x mencintai kita..jadi kita sihirkan org itu supaya dia suka kt kita,dan kita bernikah...itulah cinta dripada jin...yg ke-3,cinta dripada Allah..kita berdua berpandangan mata..terus menusuk ke kalbu...kita bertunang dan bernikah di atas kerelaan  msing2..... insyaAllah...kekal selamanya.... dan itulah yg dikatakan syurga cinta~

Moga2 kita dpt mencari syurga cinta..sebab aq nengok bnyak yg dpt cinta dripada syitan ngn cinta dripada jin jika nk dibandingkan dgn cinta dripada Allah... kenapa ini berlaku?? tanyalah diri anda....~ assalamualaikum.....


Friday, November 19, 2010

Be A New Leaf!!!!

CINTA....itulah perkataan yg selalu kita dengar....ade ape ngn cinta?? bg aq...semua makhluk Allah memerlukan cinta....cinta buka sahaja sesama manusia..jug cinta yg utama hanyalah kepada Allah S.W.T dan juga Para Rasul-Nya.......bg aq...Cinta merupakan anugerah atau mukjizat teragung yg Allah bg kt kita....sebab....cinta leh jadi penawar segala penyakit....tetap..ia leh jadi penyebab segala penyakit....bg aq lg....cinta nie sesuatu yg sngt complicated.....sesuatu yg x dpt dikawal......sesuatu yg x boleh diabaikan......sesuatu yg penuh dgn pelbagai perasaan....sesuatu unik....sesuatu yg x boleh dihindari....dan kita amat memerlukan cinta..... nk tau kenapa?? sebab cinta sempurnakan hidup kita..... bg aq...cinta sejati mesti ada hadir dlm hidup se2org...... cuma yg membezakanya,samada org itu sedar akn cintanya atau x...kalau sedar...bahagia la dia...dn kalau x sedar...maka rugilah ia kerana cinta sejati just once in our life.... tetapi.....apabila kita kecewa ngn cinta...jgnlah berputus asa..... sebab Allah sentiasa ingin menguji hamba-Nya....... dan mungkin dia bukan jodoh kita..... aq juga pernah merasa sakitnya.....tapi ingatlah.....Allah sentiasa menjaga kebajikan hamba2-nya...... sesungguhnya jodoh kitalah adalah cinta yg Allah berikan...hendklah kita hargai seseorg....kerana Allah maha menyayangi hambanya.....lg satu,hargailah gf/bf yg berada  dihadapmu.jgnlah kita sakiti org yg kita sygi.....jgn bila semua sudah terlambat...baru nk menyesal...... dan ingat...cintaila org  yg mencintai anda...dan bukanya mencintai org yg anda cintai....... ingat kata2 Maher Zain : "don't despair and never loose hope,cause Allah is always by ur side".....apabila kita putus cinta...bukan bererti Allah benci kita...Allah nk menguji kita...sebab Dia tahu...manusia cukup lemah ngn semua nie.... Dan ingat!! apabila kita clash atau putus ngn gf/bf...bermakna dia bukan milik kita..... dan sesungguhnya Allah nk mengantikanya dgn yg lebih bek.......... be a new leaf!!!!! jumpa lagi..... Assalamualaikum.......

Follow Me ! :D